Sunday, June 26, 2016

Pre-ramadhan gathering

Assalamualaikum. Dah tinggal 10 hari terakhir dah ramadhan tahun ni. Alhamdulillah better dr tahun lepas. Sebelum ramadhan aritu,family atok aku ada buat kenduri tahlil arwah. So semua anak cucu balik kampung.
Yang aku suka bila gather kat rumah atok ni,semua jadi riuh. Biasa aku akan datang dr siang sampai lah lepas habis kenduri tu. Sbb aku dekat kan. Nanti aku tolong lah apa yg patut. Selalu lah aku kena marah dgn makcik2 aku. Tapi aku paling tak suka bila org dtg lambat,pastu sibuk nak arah aku itu ini. Haiihh meluat den. Kita sesama sepupu kot,perlu ke arah aku buat itu ini sdgkan kau tak tahu aku dh berkenduri sjak pagi. Haa gtuuu. Like tak hormat lah usaha aku membantu.
Eh dah megumpat plak. Haha eh tak ngumpat,saja ja meluah perasaan. Oh aritu sebelum majlis ada lah ambil gambar sesama satu family. Sbb dah alang alang semua ada kan. Bila hari raya maybe tak semua ada sbb balik kg lain. tp tu pun ada yg taknak bg kerjasama ckp alaa nanti raya kan boleh ambil. Memang lah boleh,cumanya tak ramai gini. Ramai yg akan takde.
Aku nak masukkan gambar,tapi mcm tak faham konsep blogger mobile app ni. Haha so tengok jelah apa yang jadi. Kalau nak tunggu update guna pc,lama sangat lah cerita aku terkubur. Sayang,nanti tak ingat dah. Ni kalau aku terlupadah lama lama,bila buka blog ingat balik moments.
Oh malam tu pun family aku dok ambil gambar dgn atok. Mcm jarang sekali abah aku nak bergambar dgn mak mertua dia. Tp malam tu dia nak bergambar,jadi jgn lepaskan peluang. Hehe



Sepupu dan mokcik mokcik.



My family.

Family ni riuhnya perempuan. Yang lelaki bila ajak bergambo,mcm awkward gila. Ntah apa tah. Jap korang tengok perbezaan gambar perempuan ngn laki ekh.


Sepupu lelaki. Hahaha time ni semua org awkward dan kaku. Aku pun tak faham kenapa. Mcm nak naik angin tengok kepoyoan dorang. 

so,after tahlil semua kita makan,then ada cabutan bertuah. Semua orang pun dapat hadiah. So bukan cabutan bertuah lah nampaknya. Cabutan semua dapat. Hehe

No comments:

Post a Comment