Saturday, April 23, 2016

Angan angan dulu

Hai. hari ni nak cerita pasal kenangan dedulu lah. Tak lah dulu sangat pun. Hehehe Hari ni aku cuti,patutnya half day. Senggugut lemah badan aihh.

Dulu time aku Form2,aku suka gila sains. Konon macam power lah selalu dapat A,terus impian jadi tinggi. Hahaha walhal ujian je pun. Jadi bila dah bajet pandai and teror sains,makanya aku pun tak malu letak lah cita cita psychatrist. Eh gtu ke eja nya? Konon hebat sgt lah nak jd pakar jiwa mental segala. Tak lama keputusan ujian aku pun tak hebat mana. Jadi cam nak tuko cecita lain. Hahaha pastu tak ingat aku tukar nak jadi apa. Tp Form4 and Form5 kan aku choose utk masuk aliran sains teknikal. Walaupun dapat banyak bantahan. Sbb mostly cakap,sekolah sains,ambiklah biologi. Kalau nak ambil teknikal,baik masuk teknik. Reasonable lah jugak kan alasan dan bebelan dorang tu. Tapi aku tetaplah ambik teknikal. Sebab apa? Sebab akusuka tengok org bawak board LK tu. Macam cool gila. Haha Entah pape. Tp cecita masa tu mmg either nak jadi architect or civil engineer. Tapi last2 aku masuk course account. Bukan tak layak pun nak amek engineering. Aku A kot semua suhbjek engineering time SPM tapi aku yg pilih nak jadi Accountant time isi UPU tu. Hee tapi,masa ice breaking part1 diploma Segamat dlu,aku ckp aku nak jadi accountant kat civil line. Sekarang cita cita terakhir tu masih belum tercapai dan masih lagi cecita yg sama. Nak sangat masuk developer or contractor company. Hope ada lah rezeki aku nnti. Dapat kahwin dgn lelaki in civil line pun cecita jugak tu. Mihihihi Doa jelah kan. Mana tahu kannnnn.




Accountant pun in Professional line jugak what. So,cukup lah ilmu sains,engineering and accounting aku belajar. Pasni nak belajar Mandarin lah. Cececece. Okayyy byeee.

No comments:

Post a Comment